مشاوره حقوقی رایگان - عدم تحویل کالا در خرید اینترنتی

با سلام. بنده از یک سایت معتبر یک لپ تاپ خریده بودم ولی فروشنده ارسال نمی کردند. بارها تماس گرفتم و وعده میدادند که بزودی ارسال میشود. اما ناگهان بعد از 12 روز به بنده می گویند کالا موجود نیست. الان کالای خریداری شده بنده بیش از سه میلیون تومان افزایش قیمت داشته و بنده بسیار متضرر شده ام. میخواستم بدانم از لحاظ حقوقی راهی هست که فروشنده را ملزم به تحویل همان کالا یا کالایی مشابه با همان مشخصات کرد؟ یا در صورت عودت وجه، خسارت ناشی از افزایش قیمت کالا را مطالبه کرد؟ ضرر بنده زیاد است و این اشتباه از طرف فروشنده بوده و نه بنده و منصفانه نیست فروشنده این ضرر را به من تحمیل کند. خیلی ممنون میشوم بزرگواران راهنمایی بفرمایند. با تشکر

پاسخ ها:


سلام. چون کالا تحویل شما نشده است به پلیس فتا مراجعه کنید و اگر در تهران ساکن هستید از طریق دفاتر خدمات قضایی در دادسرای جرایم اینترنتی شکایت کنید.

11:50:23   1399/5/3

سوالات مرتبط

عدم تحویل کالا در خرید اینترنتی
دوماه پیش از سفارش آنلاین روفرشی سفارش دادم اصلا جوابگو نیستن سفارش من هنوز به دستم نرسیده. باید چی کار کنم؟...
عدم تحویل کالای خریداری شده توسط فروشنده
من از فروشگاه اینترنتی خرید کردم طبق فاکتور ی که از واتساپ برای من فرستاده پول حواله کردم ولی متاسفانه جنس‌ها را تحویل نداده و هر چه زنگ میزنم جواب نمیده لطفاً راهنمایی کنید...
استرداد وجه از سایت اینترنتی
با سلام و احترام، بنده 10 تیر اقدام به ثبت سفارش از طریق یک سایت لباس ورزشی کردم. فردای اون روز داخل سایت برام زدن که ارسال شده. من درخواست تعویضی داشتم پس داخل اینستاگرام بهشون پیام دادم و اونها اطلا...
عدم تحویل مال در خرید اینترنتی
چند ماه قبل مالی رو اینترنتی خریدم، الان چند ماهه واسه تحویل امروز و فردا میکنه، دادگاه به شکایت کیفری ام، منع تعقیب داد، الان چطور باید استرداد وجه پرداختی رو بخوام؟ دادگاه میتونه اول بگه الزامش میکن...
عدم تحویل کالای خریداری شده از فروشگاه اینترنتی دارای اینماد و عدم عودت وجه
با سلام و احترام من یک دستگاه جوش از فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در تاریخ 26اذرماه خریداری کرده و پول آنرا از طریق درگاه فروشگاه واریز و کد رهگیری و سفارش دریافت نمودم ولی طی تماسها و...