درود برشما .کاربر محترم ، ابتدا استشهادیه ای در خصوص مدت زمانی که همسرتون منزل وزندگی مشترک رو ترک کرده تنظیم وتهیه کنید سپس پیوست شکایتی تحت عنوان ترک انفاق کنید .در متن شکایت اشاره به عدم پرداخت نفقه و هزینه های ضروری زندگی مشترک برای شما وفرزندتون از طرف همسرتون کنید . دونفر از شهودی که در استشهادیه امضامیکنند رو در شعبه دادسرا معرفی تاادای شهادت نمایند.همزمان دادخواستی هم به خواسته مطالبه نفقه علیه همسرتون مطرح کنید تادر دادگاه خانواده بررسی شود .در جلسه اول رسیدگی به پرونده نفقه ،استناد به پرونده ترک انفاق کنید و کپی مدارک در آن پرونده رو به ریاست شعبه دادگاه نفقه ارائه کنید .نهایتا همزمان هم پرونده نفقه تون با ارجاع به کارشناس دادگستری و تعیین نفقه خودتون و فرزندتون منجر به صدور رای محکومیت همسرتون خواهد شد و پس از صدور حکم محکومیت ایشان وقطعیت آن میتوانید اقدام به طرح دادخواست طلاق عسر وحرج نمائید .