درود
اگر شکایت کیفری ثبت شده باشد پرداخت دیه فقط جنبه خصوصی را جبران می کند و لزوما مانع رسیدگی کیفری یا مجازات حبس نمی شود
در ضرب و جرح عمدی حتی با آسیب کم ممکن است بسته به گزارش پزشکی قانونی و نظر دادگاه حبس یا شلاق یا جزای نقدی هم مطرح شود و گذشت شاکی فقط می تواند در تخفیف موثر باشد هر چند گاها ساقط. کننده مجازات است در جرایم قابل گذشت،..
سلام و درود خدمت شما
پرداخت دیه حق طرف مقابل است و شما الزام به پرداخت هستین . برای حبس وابسته به نظر مراجع قضائی میباشد ک ایا شما حبس داشته باشین یا بتواید تبدیل به جزای نقدی بشه
پیشنهاد میکنم حتما با وکیل و مشاور حقوقی مشورت کنید
سلام بر اساس قانون در صورت تحقق جرم ضرب و جرح عمدی ، دادگاه با توجه به شرایط پرونده و دلایل طرفین ممکن است که مجازات حبس و پرداخت دیه صادر نماید