درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ضرب و جرح

با سلام و خسته نباشیدخدمت وکلای محترم من و رفیقم با موتور وارد شهرک شدیم و من از قبل با عموی خودم مشکلاتی داشتم و با چشم تو چشم من و رفقیم دو عمو و پنج برادر زاده خود را با چوب زدیم شکستگی وجود نداشت ولی کبودی یا آسیب دیدگی بسیار کمی اتفاق افتاد آیا با پرداخت دیه میتوان پرونده را به اتمام رساند یا حبس هم باید کشید

پاسخ ها

درود
اگر شکایت کیفری ثبت شده باشد پرداخت دیه فقط جنبه خصوصی را جبران می کند و لزوما مانع رسیدگی کیفری یا مجازات حبس نمی شود  
در ضرب و جرح عمدی حتی با آسیب کم ممکن است بسته به گزارش پزشکی قانونی و نظر دادگاه حبس یا شلاق یا جزای نقدی هم مطرح شود و گذشت شاکی فقط می تواند در تخفیف موثر باشد هر چند گاها ساقط. کننده مجازات است در جرایم قابل گذشت،.. 
 

سلام و درود خدمت شما 

پرداخت دیه حق طرف مقابل است و شما الزام به پرداخت هستین . برای حبس وابسته به نظر مراجع قضائی  میباشد ک ایا شما حبس داشته باشین یا بتواید  تبدیل به جزای نقدی بشه 

پیشنهاد میکنم حتما با وکیل و مشاور حقوقی مشورت کنید 

سلام  بر اساس قانون در صورت تحقق جرم ضرب و جرح عمدی  ، دادگاه با توجه به  شرایط پرونده  و دلایل طرفین  ممکن است که مجازات حبس و  پرداخت دیه صادر  نماید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص