درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهریه

با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید قرار هست در زمان عقد شش دانگ منزل مسکونی با موجودیت کامل در مهریه ام قرار گیرد. بعد از عقد قصد بخشیدن سه دانگ از آن را دارم. چه مراتبی طی میشود و من چه کارهایی باید انجام دهم. سپاس

پاسخ ها

سلام
ابتدا باید شش دانگ ملک به نام شما در دفترخانه و با سند رسمی منتقل شود تا مالکیت کامل و قطعی ایجاد شود  
بعد از آن برای بخشیدن سه دانگ باید در دفتر اسناد رسمی با تنظیم اقرارنامه صلح هبه یا انتقال رسمی سه دانگ را به همسر خود واگذار کنید  
قبل از هر اقدامی استعلام ثبتی بدهید و اگر ملک در رهن بازداشت یا دارای محدودیت باشد انتقال یا بخشش ممکن است نیاز به رفع مانع یا اجازه داشته باشد با وکلای سایت دادراه همراه شوید 

با سلام 

جهت تنظیم سند باید در دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید و در سند ازدواج مشخصات دقیق ملک باید قید بشه.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص