درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خرید خودرو

سلام.چندماه پیش یه خودرو از بستگانم جهت خرید قولنامه کردم مبالغی هم به ایشان بابت ثمن معامله پرداخت کردم؛ گفت اگه ایرادنداره یکی دوماه ماشین پیشم باشه من هم چون بستگان نزدیک بودقبول کردم یک فتوکپی رنگی ازسندکه برابر اصل هم بودباقولنامه به من داد حالا بعداز چندین ماه نه خودرو را میده و نه پولم را ضمنا میگه من این قولنامه را قبول ندارم، قولنامه را امضا کردیم شاهدهم امضا کرده ولی زیربار نمیره من هم چون سنم بالاست و توانایی آنچنانی ندارم اذیتم میکنه میگه قولنامه جعلیه!! چکنم به حقم برسم.ممنون

پاسخ ها

سلام 

اگر قولنامه را شما و فروشنده امضا کرده‌اید و شاهد هم دارد، صرف اینکه الان ایشان بگوید «قبول ندارم» یا «جعلی است» باعث بی‌اعتباری قرارداد نمی‌شود. مخصوصاً اگر بتوانید پرداخت پول و ارتباط معامله را ثابت کنید کارهایی که انجام دهید اصل قولنامه و فتوکپی برابر اصل سند را کاملاً حفظ کنید و تمام مدارک پرداخت را جمع کنید و سریع برای «اظهارنامه رسمی» اقدام کنید وسپس از طریق «دادگاه حقوقی» دادخواست بدهید. بسته به هدفتان می‌توانید

 

سلام و احترام
با قولنامه، رسید پرداخت ها، شاهد و کپی برابر اصل سند، دادخواست الزام به تحویل خودرو و حسب مورد الزام به تنظیم سند یا انتقال رسمی را مطرح کنید و همزمان تقاضای توقیف خودرو یا منع نقل و انتقال بدهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص