با سلام هر کسی میتواند درخواست قیمومت بدهد
سلام و عرض ادب
اگر شما بالغ، عاقل و رشید هستید، اصولا نیازی به قیم ندارید و نمی توانید برای خودتان قیم تعیین کنید. برادر شما هم صرفا با وصیت نامه عادی، تا وقتی پدرتان زنده است قیم پدر یا شما محسوب نمی شود. اگر پدرتان بعدا محجور شناخته شود، تعیین قیم با دادگاه است