درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوق شهروندی

بنده از منزل خارج شدم و همونموقع ماشین نیروی انتظامی وارد کوچه شد و جلوی بنده رو گرفت و بدون هیچ سوالی گوشی رو گرفت و پیامهای شخصی بنده رو خواند و بدون دلیل بنده رو سوار ماشین کردن و به کلانتری که سرکوچه منزلمون قرار داره بردن و همش پیامهای شخصی بنده رو میگفت و مسخره میکرد و در اخر با گرفتن استعلام و اینکه بنده دو مورد سابقه که برای 5 سال قبل بوده و دیگه مشکلی نداشتم ازاد کرد و متاسفانه بازهم پیامهای شخصی در گوشی بنده رو مورد تمسخر در کلانتری قرار میداد و دو سرباز وظیفه هم موقع خارج شدن به بنده توهین و تهدید کردن میخوام بدونم چطور میتونم شکایت کنم از اون مامور و سربازها؟

پاسخ ها

سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار 

شما می‌توانید با استناد به نقض حریم خصوصی و توهین، علیه ماموران خاطی در «دادسرای نظامی» طرح شکایت کیفری نمایید. پیشنهاد میکنم حتما با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت کنید 

سلام
بازرسی گوشی و خواندن پیام های شخصی بدون مجوز قضایی و بدون وضعیت قانونی روشن، قابل شکایت است. می توانید علیه ماموران و سربازان، با ذکر زمان، محل، نام یا مشخصات ظاهری، شماره پلاک خودرو، نام کلانتری و شاهدها، در دادسرای نظامی یا از طریق دادسرای عمومی و نیز بازرسی فراجا شکایت کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص