درود، حتی اگر اثبات کنید ارتباطی به دارندگان چک ندارد. بله اگر محکوم بشید و معسر باشید امکان پرداخت اقساطی وجود دارد.
سلام و عرض ادب
در برابر دارندگان چک، چون چک ها را خودتان صادر و در سامانه ثبت کرده اید، اصل بر مسئولیت شماست و ادعای قرضی بودن فقط با دلیل قوی مثل پیام، رسید، شاهد، اقرار دوستتان یا مدارک توافق قابل اثبات است.