بله ، قرارداد اجاره توافقی است و نه موجر و نه مستاجر را نمی توان اجبار کرد،
مشکلات گرانی و تورم و بیکاری و تحریم های اقتصادی عوامل دیگر در جامعه و مؤثر بر روی قیمت همه کالا و خدمات از جمله نرخ اجاره بها می باشد
همه چیز بسته به توافق شما با مالک دارد
درود بر شما. دقیقا مشکل گرانی برای هر دو طرف است چرا که مالک هم مخارج خود را دارد که مشمول تورم سنگینی شده. در هر حال مصوبه قانونی سران قوه در خصوص تعدیل اجاره بهای مسکونی تا 25 درصد سال اول همچنان معتبر است اما باید اقدامات فوری انجام گیرد مثل واریز سی و پنج میلیون دیگر بابت افزایش ودیعه مقرر شده سپس ارسال اظهارنامه در این خصوص و پرداخت به موقع اجاره ماهیانه که اکنون هفت و نیم میلیون می شود .
هر چند این حکم اجباری دولت و قوای سه گانه به رابطه حسنه شما و مالک صدمه می زند و بهتر است ابتدا توافق مناسب هر دو طرف کنید ولی زمان را بعد از انقضای اجاره امسال به هیچ وجه تلف نکنید
سلام باید با موجر توافق نمایید
سلام چی بگم والا انصاف نیست
طبق قانون به یکی از موضوعات رهن یا اجاره ، ۲۰ یا ۲۵ درصد بستگی به شهر ، میتونه اضافه کند نه بیشتر
با سلام
متاسفانه در اینگونه موارد نمیتوان موجر را الزام نمود و همه چیز بستگی به توافق فی مابین دارد .
این سوال حقوقی نیست