درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت کارگر

با سلام بنده جهت اجرای بند کشی با اوستا بنایی تماس گرفتم برای اجرای بند کش .به دنبال ایشان رفتم. ایشان عمو ی خود را که مسن تراز خودش بود را نیز با خود اورده بود .در همان ابتدای صبج عموی ایشان از روی چهار پایه به زمین افتاد که شخصا ایشان را نزد دکتر برده و مشخض شد که یکی از مهر های کمر ایشان مویه کرده که ایشان را به منزل خودش فرستادم . بعداز گذشت 10 روزخانواده ایشان بنده را تهدید و از من شاکی شده اند. با توجه به این که بنده اصلا طرف کارم عمو ی ایشان نبوده و اجرای کار نیز یه صورت پیمان کاری بوده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که من چه اقدامی درمواجهه با شکایت ایشان باید انجام بدهم ...متشکرم....

پاسخ ها

با درود 

اصولاً بار اثبات ادعا به عهده مدعی است ، ابتدا رابطه کارگری و کارفرمایی بررسی می‌شود و سپس تصمیم گیری خواهد شد .

سلام. در هر حال شما به ایشان که صدمه دیده اند هم اجازه کار دادین و اگر طرف قرارداد نبودند نباید اجازه کار می دادین. موضوع به کارشناسی ارجاع داده خواهد شد تا میزان تقصیر هر یک از طرفین مشخص گردد

اگر احضاریه یا شکایت کیفری آمد، دفاعشما اینگونه باشد دفاع اصلی شما معمولاً این است که:رابطه استخدامی مستقیم با مصدوم نداشته‌ایدمصدوم به‌عنوان همراه حضور داشته، نه نیروی تحت امر شماحادثه ناشی از سقوط شخصی بوده برای مسئولیت شما باید تقصیر، بی‌احتیاطی، یا سببیت مستقیم اثبات شود

با توجه به شرح ماجرا، مسئولیت قانونی متوجه شما نیست. رابطه کاری شما صرفاً با اوستای اصلی بوده و شخص مصدوم  هیچ قراردادی با شما نداشته و بدون دعوت شما در محل کار حاضر شده است. بر اساس اصول مسئولیت مدنی و مقررات کارگاهی، مسئولیت ایمنی، حضور نیروهای کمکی و کنترل عملیات بر عهده پیمانکار اصلی است، نه کارفرما.

شما مسئول حادثه نیستید چون رابطه کارگری و کارفرمایی نداشته اید و حادثه از اشتباه خود شخص بوده

سوالات مرتبط

وکلای متخصص