با درود
اصولاً بار اثبات ادعا به عهده مدعی است ، ابتدا رابطه کارگری و کارفرمایی بررسی میشود و سپس تصمیم گیری خواهد شد .
سلام. در هر حال شما به ایشان که صدمه دیده اند هم اجازه کار دادین و اگر طرف قرارداد نبودند نباید اجازه کار می دادین. موضوع به کارشناسی ارجاع داده خواهد شد تا میزان تقصیر هر یک از طرفین مشخص گردد
اگر احضاریه یا شکایت کیفری آمد، دفاعشما اینگونه باشد دفاع اصلی شما معمولاً این است که:رابطه استخدامی مستقیم با مصدوم نداشتهایدمصدوم بهعنوان همراه حضور داشته، نه نیروی تحت امر شماحادثه ناشی از سقوط شخصی بوده برای مسئولیت شما باید تقصیر، بیاحتیاطی، یا سببیت مستقیم اثبات شود
با توجه به شرح ماجرا، مسئولیت قانونی متوجه شما نیست. رابطه کاری شما صرفاً با اوستای اصلی بوده و شخص مصدوم هیچ قراردادی با شما نداشته و بدون دعوت شما در محل کار حاضر شده است. بر اساس اصول مسئولیت مدنی و مقررات کارگاهی، مسئولیت ایمنی، حضور نیروهای کمکی و کنترل عملیات بر عهده پیمانکار اصلی است، نه کارفرما.
شما مسئول حادثه نیستید چون رابطه کارگری و کارفرمایی نداشته اید و حادثه از اشتباه خود شخص بوده