درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - محاسبه تاخیر تادیه و هزینه ایاب و ذهاب

با عرض سلام بنده دو سال پیش در دی ماه 1402 تصادف کردم و طرف اهل یک شهر دیگر بود که بعد از تصادف افسر اعلام کرد که مقصر راننده طرف مقابل هست و فقط بیمه نامه آنها را بمن دادندن و گفتند فردا بر رید بیمه تا مشکلتان حل شود که طرف نیامد و من شکایت کردم به صاحب خودرو که همسر ایشان هستند و تشریف آوردند شورا و گفتند من در محل وقوع حادثه نبودم و ماشین من در آن تاریخ در آن شهر نبوده است.که پس از کلی کش و قوس بنده ثابت کردم و حکم به نفع بنده در تاریخ 1404/08/27 داده شد و امروز که اردیبهشت 1405 هست از بیمه بمن گفتند بیا خسارت را بگیر .سوالی که داشتم آیا خسارت تاخیر نادیه شامل بنده می‌شود و از کی محاسبه میشود .و هزینه ایاب ذهاب چطور ،؟با توجه به اینکه دادگاه. در شهر دیگر می‌باشد و هر بار از حقوق بنده کسر کرده که مدرک میتوانم ارایه بدهم شامل میشود یا نه؟؟

پاسخ ها

سلام دیه به نرخ سال ۱۴۰۵ محاسبه خواهد شد.

سلام. بله اما باید برااین هزینه ها باید جداگانه دادخواست حقوقی دهید 

صرفا خسارت و هزینه دادرسی وکارشناس پرداخت میشود 

با سلام 

در پرونده های مطالبه خسارت امکان مطالبه خسارت تأخیر تادیه وجود ندارد و شما صرفاً طبق نظر کارشناس می توانید خسارت خودتان را مطالبه کنید و اگر از زمان کارشناسی شش ماه بیشتر گذشته باشد می توانید درخواست کارشناسی مجدد بدهید.

بله، اگر پرداخت خسارت با وجود کامل بودن مدارک و احراز مسئولیت با تأخیر غیرمتعارف انجام شده باشد، می‌توانید خسارت تأخیر تأدیه را معمولاً از تاریخ مطالبه رسمی یا ثبت دادخواست تا زمان پرداخت درخواست کنید. هزینه ایاب‌وذهاب، مرخصی و کسر حقوق هم در صورتی که مستند و قابل اثبات باشد، قابل مطالبه به‌عنوان خسارات دادرسی و ضرر و زیان ناشی از دعوا است، ولی پذیرش آن به نظر قاضی بستگی دارد.

 

دیه به نرخ روز است و بابت بقیه هزینه کرد باید دادخواست جداگانه مطرح کنید تا بر اساس مستندات شما قاضی رای دهد

خسارت تاخیر تادیه و هزینه ایاب ذهاب در صورت اثبات و درخواست در دادگاه تعلق می گیرد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص