درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ندادن خرجی

سلام، من 15 سال ازدواج کردم. همسرم از اول به من یا خرجی نمی داد یا گاهی یه مبلغ کمی می داد. خیلی عصبی ومدام داد میزنه سر من ودخترم شبها وقتی میاد خونه سرش مدام تو گوشیه. الانم چند ماه خرجی نمیده به دخترم هم هیچی خرجی نمیده من چند تا تکه زمین پدری دارم که از اون یه مقدار درامد داریم اما همه پول رو برمیداره برای خودش فقط یه مبلغ کمی به من میده بار ها باهم سراین موضوع دعواکردیم الان میتونم ازش شکایت کنم؟

پاسخ ها

سلام
بله در صورت ترک یا عدم پرداخت نفقه و سهل انگاری در پرداخت هزینه دختر و هزینه های متعارف زن میتوانید از طریق دادگاه خانواده دادخواست مطالبه نفقه و همچنین در صورت تحقق شرایط، الزام به پرداخت و اقدامات لازم را مطرح کنید
موجود بودن درآمد یا زمین های پدری شما مانع شکایت از همسرتان به لحاظ تکلیف قانونی او به پرداخت نفقه نیست و دادگاه میزان نفقه را بر اساس وضعیت مالی زوج بررسی میکند
 

موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد پیشنهاد می شود مشاوره تلفنی داشته باشید 

با سلام 

بله می توانید شکایت کنید و نفقه خود و فرزندانتان را مطالبه کنید و مهریه خود را نیز مطالبه کنید زندگی با چنین شوهری فایده ای نخواهد داشت و در نهایت کار شما به طلاق ختم میشه.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص