درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از نمایندگی موتور

من سال 1404 برج 7 یه موتور صفر خریدم موتور از زمان صفری ایراد موتوری داشت بالاخره ما تونستیم بعد 7 ماه دوندگی موتور رو ببریم یه نمایندگی که قبول کنه بازش بکنه الان موتور درست کردن ولی هزینه برام زدن گفتن شامل گارانتی نمیشه من از اولش با خود خدمات نمایندگیشون ثبت شکایت کردم که موتور ایراد داره گفتن ببر بزار درستش کنن گزاشتیم و از زیر خدمات گارانتی در رفتن من باید چطوری ازشون شکایت کنم از چه ارگانی اقدام کنم نمایندگی نیکران موتور و تهران هستم ممنونم میشم راهنماییم کنید

پاسخ ها

باید گفتگوی متقابل صورت گیرد 

با درود 

پرسشگر ارجمند مفاد قرارداد حائز اهمیت است که باید به نظر برسد 

شما به لحاظ قانونی قادر هستید که از طریق تعزیرات شکایت کنید تا رسیدگی بشود.

ابتدا تامین دلیل کنید سپس دادخواست مطالبه خسارت دهبد

می‌توانید از طریق سازمان صمت و سامانه 124، همچنین اتحادیه یا انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و در نهایت شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی بابت الزام به اجرای گارانتی و مطالبه هزینه تعمیر اقدام کنید. فاکتور خرید، کارت گارانتی، ثبت شکایت‌های قبلی، پیام‌ها و مدارک مراجعه به نمایندگی را نگه دارید چون اگر ایراد از ابتدا وجود داشته باشد معمولاً شرکت نمی‌تواند بدون دلیل موجه از گارانتی خارج کند.

سلام ابتدا باید مشخص گردد که  بر اساس توافقات فیمابین شرکت و خریدار  آیا  عیب موتور مشمول گارانتی می شود و یا خیر  و سپس اقدام قانونی مناسب نمایید 

به سازمان تعزیرات حکومتی و اداره صمت شکایت کنید چون گارانتی را پوشش نداده اند

سوالات مرتبط

وکلای متخصص