درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بیماری اعصاب و روان

باعرض سلام همسر من از 15سالگی دچار بیماری دوقطبی بوده سال 1390تاکسی خریده و بیمه تامین اجتماعی واریز کرده سال1401مجدد تحت درمان بوده و پارسال در بیمارستان روانی بستری شدن و همون سال تقاضای از کار افتادگی کرده سوال من این هست که آیا از کار افتادگی به ایشان تعلق میگیره یا نه؟ ممنون از اینکه وقت میزارین و جوابگو میشین

پاسخ ها

باید به تایید کمیسیون مربوطه برسد

سلام باید بیماری ایشان در کمیسیون پزشکی بررسی گردد 

 اصل بر این است که اگر طبق کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی کاهش توان کار حداقل دوسوم احراز شود و سابقه بیمه لازم برقرار باشد امکان برقراری ازکارافتادگی وجود دارد، در غیر این صورت معمولاً پذیرفته نمی‌شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص