درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ازدواج و سند با حکم رشد

سلام من 16 سالمه و حکم رشد دارم میتونم با حکم رشد بدون اجازه پدرم ازدواج کنم و اینکه میتونم وقتی ماشین یا خونه خریدم با حکم رشد بزنم به اسم خودم؟

پاسخ ها

خیر اجازه ولی نیاز است 

اگر پسر هستید ازدواج اری دختر باکره برای ازدواج نیاز به اذن ولی دارد 

با سلام

می توانید معامله انجام دهید و به نام خود انتقال دهید اگر دختر هستید برای ازدواج اجازه پدرتان لازم است.

حکم رشد معمولاً برای امور مالی مثل خرید و فروش و افتتاح حساب می‌تواند مؤثر باشد، اما در ازدواج دختر باکره، اذن پدر یا حکم دادگاه همچنان ممکن است لازم دانسته شود.

با داشتن حکم رشد می‌توانی قراردادهای مالی ببندی و ماشین یا خانه را به نام خودت سند بزنی و نیازی به اجازه پدر برای این معاملات نیست اما حکم رشد به‌تنهایی برای ازدواج کافی نیست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص