مسولیت کیفری متوجه شما نیست
با درود امکان بروز مشکل وجود دارد
سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر محترم سایت دادراه باید نظریه افسر تصادفات راهور رویت شود سپس میتوانیم اظهارنظر نهایی و دقیق در این زمینه داشته باشیم
سلام در صورتی که شما، رانندهی مقصر بودهاید، مسئول پرداخت دیه هستید.
اگر شما راننده نبوده اید خیر جای نگرانی نیست
اگر شما راننده نبودید و نقشی در ایجاد تصادف نداشتید صرف همراه بودن مسئولیت کیفری برایتان ایجاد نمیکند ولی باید در تحقیقات حقیقت را دقیق بیان کنید
اگر شما راننده نبودید، صرف همراه بودن معمولاً موجب مسئولیت کیفری مستقیم در حادثه نمیشود مگر ادعایی درباره دخالت، تحریک یا نقش مؤثر مطرح شود؛ وضعیت دقیق به محتویات پرونده، اظهارات و نظریه کارشناسی بستگی دارد.
با سلام
مشکلی برای شما پیش نمیاد و دیه را بیمه پرداخت می کنند و راننده مقصر به مجازات حبس نیز محکوم خواهد شد البته مجازات حبس قابل تعلیق می باشد.