باید دید اجاره نامه را در سامانه خودنویس ثبت کرده اید یا خیر
آنگاه دادخواست متناسب مطرح گردد
اگر قرارداد مکتوب و معتبر در خصوص اجاره تنظیم کرده اید میتوانید در زمان کوتاهی دستور تخلیه بگیرید اما اگر اجاره قرارداد مکتوب و معتبر ندارد و در قرارداد هم ذکر نشده میبایست ابتدا دعوی اثبات وقوع عقد اجاره مطرح و اجاره را اثبات کنید که زمان بر است
فعلاً در ایام جنگ، حکم تخلیه به اجرا گذاشته نمیشود.
با سلام
اگر تاریخ تحویل مشخص کرده اید دادخواست الزام به تحویل مورد معامله بدهید. ولی اگر به نوعی قرارداد اجاره نیز تنظیم شده باشد در این شرایط باید دادخواست تخلیه بدهید.
اگر تحویل ملک در مبایعهنامه تعهد شده باشد، امکان طرح دعوای الزام به تخلیه، تحویل مبیع و مطالبه خسارت تأخیر وجود دارد؛ صدور دستور تخلیه فوری معمولاً بیشتر در روابط استیجاری کاربرد دارد و در این وضعیت ممکن است نیاز به حکم قضایی باشد.
اگر در مبایعهنامه تاریخ تخلیه و وجه التزام (خسارت تأخیر) مشخص شده، فوراً دادخواست «الزام به تخلیه و تحویل مبیع» بههمراه «مطالبه اجرتالمثل ایام تصرف و خسارت تأخیر» ثبت کنید و همزمان درخواست «دستور موقت منع نقل و انتقال» بدهید.
اظهارنامه بهتنهایی کافی نیست؛ چون فروشنده بعد از انتقال سند، غاصب محسوب میشود و بابت هر روز ماندن، مسئول پرداخت خسارت است.
دادخواست الزام به تخلیه و اجرت المثل به دادگاه حقوقی بدهید.