درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - دزدی شاگرد نوجوان مغازه

باسلام واحترام/شاگرد مغازه ام زیر سن قانونی که در مغازه من کار میکرد از اعتماد من سواستفاده کرده و حدود سه سال پیش مبلغ 250میلیون به طور خرد دزدی کرد که بعد از متوجه شدن و تهدید به شکایت و عدم توانایی در پرداخت توسط شخص و خانواده اش اقرارنامه دستی و سفته ای به مبلغی که به امضا و اثر انگشت شاگردم وتاییدیه مادرش هست توافق کردیم به طور اقساط به مبلغ دزدیده شده بدون بیمه واسم کار کند تا قسطش تمام شود .خواستم بپرسم بعد از اتمام کارش چه سندی باید دریافت کنم که قانونی باشد و بعدا شکایتی بر علیه ام نکند؟پیشاپیش از پاسخ و راهنمایی تان سپاسگذارم

پاسخ ها

ادارات کار توافقات اینچنینی را قبول ندارند و ممکن است بعدا به مشکل بربخورید و کارگر می تواند تقاضای بیمه کند.

می‌توانید بابت تعهداتش از وی اقرارنامه بگیرید 

سلام قرارداد اقرار به دیون که در آن به سفته اشاره بشه و امضا اثر انگشت چون زیر سن قانونی هست و تعهد مالی هم هست  باید تحت امضا اثرانگشت ولی یعنی پدرش باشه .

سلام  بر اساس قانون  ، حق بیمه کارگر  باید پرداخت گردد 

برای پایان پرداخت بدهی از شاگردتان رسید تسویه حساب رسمی با امضا و اثر انگشت و همچنین یک قرارداد خاتمه همکاری با قید پرداخت کامل بدهی دریافت کنید تا مانع شکایت بعدی شود

با سلام 

با توجه به نوشته ای که اخذ کرده اید به نظر بعداً نمی توانند ادعایی داشته باشند و اگر شما بابت برداشت غیرمجاز مدرک داشته باشید مشکلی پیش نمیاد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص