درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - وثیقه

اگر محکوم برای واخوهی با وثیقه ازاد شود ولی درتاریخ مقرر به دادگاه نیاید چه میشود بفرض توقیف وثیقه توسط دادگاه ایا او دیگر مورد تعقیب قرار نمیگیرد و دیگر حکم جلب صادر نمیشود اگر از تاریخ دادگاه قبل به تداوم جرم ادامه داده باشد میتوان مدارک را در دادگاه ارائه داد یا شکایت جدید لازم است از وکلای گرامی درخواست میکنم امروز نظر خود را ثبت کنند زیرا 9 صبح جلسه واخواهی در دادگاه

پاسخ ها

سلام اگر متهم با وثیقه آزاد باشد و در دادگاه حاضر نشود چه می‌شود؟

در این صورت دادگاه دو اقدام انجام می‌دهد:

دستور ضبط وثیقه: چون متهم در موعد مقرر حاضر نشده، دادگاه دستور ضبط وثیقه (به نفع دولت) را صادر می‌کند. اخطاریه‌ای برای وثیقه‌گذار ارسال می‌شود که ظرف مدت مشخصی متهم را حاضر کند؛ در غیر این صورت وثیقه ضبط و به حساب دولت واریز می‌شود.

صدور حکم جلب: عدم حضور متهم باعث صدور حکم جلب (دستور بازداشت) می‌شود. بنابراین متهم همچنان تحت تعقیب باقی می‌ماند و این‌طور نیست که با ضبط وثیقه، پرونده مختومه شود. ضبط وثیقه ضمانت اجرای حضور متهم است، نه جایگزین مجازات یا پایان پرونده.

آیا بعد از ضبط وثیقه، فرد دیگر مورد تعقیب قرار نمی‌گیرد؟

خیر، ابداً این‌طور نیست.

 

ضبط وثیقه به معنای پایان پرونده نیست. پرونده به قوت خود باقی است.

سلام خیر  با توجه به اظهارات شما  ، درخواست واخواهی رد خواهد شد و حکم قطعی صادر خواهد شد   و حکم قطعی لازم الاجرا خواهد بود و باید اجرا گردد   

اگر محکوم با وثیقه آزاد شود و در دادگاه حاضر نشود هم وثیقه ممکن است ضبط شود و هم حکم جلب و تعقیب او ادامه پیدا می‌کند و درباره جرائم جدید یا ادامه‌دار  باید شکایت یا گزارش جداگانه ثبت شود هرچند می‌توانید مدارک را هم به دادگاه ارائه دهید

با سلام 

تعقیب متوقف نمی شود و باید پاسخگو باشد و هیچ تأثیری در روند پرونده نخواهد داشت.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص