خیر، پاسخ دادن به اظهارنامه الزام قانونی ندارد و فقط جنبه هشدار و زمینهسازی برای دعوا دارد؛ عدم پاسخ باعث محکومیت خودکار نمیشود.
برای دفاع، باید در دادگاه اصل پرداختهای نقدی/یادداشت دفتر، شهادت وراث و ایراد به «عدم اثبات واریز به حساب پدر» و همچنین مرور زمان و فقدان دلیل معتبر را مطرح کنید.
سلام دادن پاسخ اظهارنامه الزامی نیست ولی در صورت تنظیم اظهارنامه شما میبایست اظهارنامه را به صورت دقیق و قانونی تنظیم نمایید و ارسال کنید و
دعوی مطالبه وجه مطابق ادله متصور است