درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اتهام

سلام من سایت فروش کالای خانگی دارم مشتری تماس گرفت من اون محصول ک کولر بود را نداشتم تماس گرفتم ب یک نفر ک از سایت درج آگهی پیدا کرده بودم دو تا کولر ک مشتری میخواست خریدم آدرس مشتری رو دادم فرستادم روز بعد گفت نیومد زنگ زدم باربری گفتند چون جنس خارجی هست یکی یکی میفرستیم دوتارو نمیفرستیم ممکنه تو راه جلو راه بگیرن من اشتباه کردم ب مشتری گفتم بعد از 3روز ب من زنگ زده اول میگه کولرا یکی کوچیکه یکی متوسطه بعد از چند ساعت میگه قاچاق بودند اینا بعد میگه من وکیلم بعد صدای ضبط شده من رو فرستاد که ب باربری زنگ زده بودم و بهش گفته بودم امروز هم کفته شکایتتو طرح کردم اگر میخوای ابلاغیه برات بیاد شماره ملی تو بفرست ک به شعبه بدم آیا می‌تونه صدا ضبط کنه؟ باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ ها

ضبط صدای شما توسط طرف مقابل در بعضی موارد می‌تواند در دادگاه به عنوان «اماره» بررسی شود، اما به‌تنهایی دلیل قطعی محکومیت نیست و اعتبار آن به شرایط اخذ و سایر ادله بستگی دارد.

 

در مورد شما، اگر سوءنیت یا کلاهبرداری ثابت نشود و شما فقط واسطه خرید بوده‌اید، موضوع بیشتر «اختلاف قراردادی/تجاری» است نه جرم؛ بهتر است تمام مکاتبات، رسید خرید، واریزها و پیام‌ها را نگه دارید و اگر شکایت شد در دادسرا توضیح دهید که قصد فروش کالای موجود را نداشته‌اید و کالا را از شخص ثالث تهیه کرده‌اید.

 

سلام‌  نیاز به بررسی جزئیات موضوع است  بر  اساس قانون حمل کالای خارجی  قاچاق محسوب خواهد شد  و  در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و مجازات جزانقدی خواهد داشت 

شکایت نیاز به ادله دارد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص