درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عدم انتقال گوشی توسط فروشنده

سلام بنده در حدود 5ماه پیش گوشی از مغازه خریداری کردم به مبلغ 15 ملیون فاکتور وکارتنم دریافت کردم ،قرار شد همون روز انتقال مالکیت انجام بشه بعداز چند بار تماس پی در پی جوابی درست نمیدادن ،که خوردیم به جنگو مشکلات پیگیری نکردم ، الان گوشیو فروختم فروشنده گفت سریالو بخون انتقال بزنم ولی دبه کرده میگه کارگرم باید بزنه اونم از اینجا رفته .برو شکایت کن هرکاری میکنی بکن

پاسخ ها

بله، فروشنده اصولاً در برابر شما مسئول است و اینکه بگوید «کارگرم باید می‌زد» رافع مسئولیت او نیست؛ شکایت حقوقی یا کیفری بسته به اوضاع، قابل طرح به نظر می‌رسد.

اگر سریال روی کارتن با سریال گوشی مطابقت دارد و گوشی با کارتن خودش می باشد و فاکتور هم دارید می توانید گوشی را بفروشید و نگرانی از این بابت نداشته باشید و علی الاصول با مشکلی مواجه نمی شوید چون وقتی کارتن و گوشی در دست شماست معنای ضمنیش اینه که شما مالک اون گوشی هستید و ادعای کسی که نه گوشی دستش هست نه کارتن گوشی را در اختیار دارد مسموع نمی باشد

فروشنده تخلف کرده به پلیس فتای محل وقوع جرم شکایت کنید

با سلام 

از طریق اتحادیه و تعزیرات می توانید شکایت خودتان را پیگیری کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص