درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - طلاق به علت مشکل افسردگی زوجه

سلام.چهار سال پیش با خانمی ازدواج کردم که بعد از ازدواج متوجه مشکل افسردگی وی شدم بعد از چهار سال مراجعه به روانپزشک و تحت درمان بودن،حال وی بهبودی پیدا نکرده به گونه ای که شرایط را در زندگی به من سخت کرده و دائم به من پرخاشگری میکند.بهترین راه برای جداشدن از این خانم چیست؟چه مدارکی میتونه به من کمک کنه؟تشکر

پاسخ ها

با توجه به استمرار افسردگی و پرخاشگری، مسیرهایی مثل طلاق به استناد عسر و حرج یا شروط ضمن عقد معمولاً قابل بررسی است؛ مدارک مفید هم نظریه و گزارش روانپزشک و نتیجه پزشکی قانونی، سوابق درمان و دارو، گزارش کلینیک یا بستری (اگر بوده)، و شهادت نزدیکان یا مستندات رفتارهای آسیب‌زا است.

طلاق از حقوق زوج مطابق ماده 1133 قانون مدنی ست و حقوق مالی زوجه از جمله مهریه، حتی در صورت جنون، بقوت خود باقی ست

سلام

قانونا  شما برای طلاق زوجه نیازی به دلیل ندارید. 

 

با سلام 

در شرایط فعلی بهتر است برای طلاق عجله نکنید تا حاضر به توافق بشه و سپس به صورت توافقی طلاق بگیرید.

مدارک درمانی و نظریه روانپزشک مبنی بر عدم بهبودی بهترین مستند برای اثبات عسر و حرج است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص