درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عدم تعهد آموزشگاه رانندگی

سلام من امسال 8 فروردین مبلغ 7520 پول آموزشگاه رانندگی پایه 3 دادم و کل کلاس ها اعم از آیین نامه و فنی رو گذراندم الان مربی ماشین عملی از 12 جلسه سه جلسه رو عمدی و با زرنگی برام مهر کرده و پدرم به ایشون زنگ زدن و ایشون کلی امروز به پدرم و خودم توهین کرد الان آیا میشه کاری کرد به مدیر آموزشگاه هم گفتم اما هیچ کاری انجام ندادن چه کنم ممنون

پاسخ ها

بله، قابل پیگیری است و حتی اگر آموزشگاه همکاری نکند باز هم چند مسیر قانونی دارید. موضوع شما دو بخش دارد: (1) تخلف آموزشی/مالی و (2) توهین و رفتار نامناسب مربی.

1) تخلف در آموزش (زدن امضا/جلسات صوری)

اگر مربی بدون انجام واقعی ۳ جلسه، آن‌ها را برای شما ثبت کرده:

  • این موضوع تخلف اداری و صنفی آموزشگاه رانندگی محسوب می‌شود.
  • شما می‌توانید به:
    • اداره راهنمایی و رانندگی (پلیس راهور) محل صدور گواهی
    • یا اداره کل آموزشگاه‌های رانندگی استان
    • و همچنین تعزیرات حکومتی
      شکایت کنید.

 

سلام و عرض و ادب خدمت شما بزرگوار 

شکایت از مربی و آموزشگاه به دلیل عدم برگزاری صحیح کلاس‌ها و توهین، با ارائه مستندات (فیش واریزی، گواهی پایان دوره) در هیات رسیدگی بدوی آموزشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

سلام و عرض ادب، شما می توانید همزمان از دو مسیر اقدام کنید. بابت توهین مربی، اگر پیام، صدا، شاهد یا قرینه دارید شکایت توهین ثبت کنید و بابت مهر کردن خلاف واقع جلسات و انجام ندادن آموزش، ابتدا شکایت کتبی به مدیر آموزشگاه و راهور ناظر بر آموزشگاه بدهید و رسید بگیرید. مدیر آموزشگاه هم نسبت به عملکرد مربی بی مسئولیت نیست و باید موضوع را پیگیری کند

باسلام در صورت عدم ایفای تعهد آموزش عملی و توهین مربی می‌توانید ابتدا از طریق شکایت به سازمان آموزشگاه‌های رانندگی و تعزیرات یا اداره راهور پیگیری اداری و سپس در صورت تخلف یا توهین شکایت کیفری و مطالبه استرداد وجه یا الزام به تکمیل آموزش یا جابجایی مربی را مطرح نمایید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص