درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - نسبت به سابقه و اخراج از کار

سلام بنده 22سال دریک شرکت تولید بتن آماده بعنوان راننده یدک کش کارکردم وهمه کارهامون بیرون ازشرکت بوده خدمات رسانی به مشترهای شرکت وبندتواین مدت بصورت 24ساعتی شبانه روزی بیشتر موقعها کار کردم و بعنوان اضافه کاری از شرکت هیچگونه ریالی دریافت نکردیم وبابت همین اضافه کاری وقتی به شرکت اعلام میکردیم چون بابت آن خدمات رسانی به مشترهابعنوان پول چای و یا انعام دریافت میکردیم همین رابه ما اضافه کارخودش حساب میکرد و دومین سوال آیا بابت سابقه بهیچ عنوان نه سنوات و حقوق اصلا افزایش نداشتم وهیچ گونه دریافتی بابت سابقه ریالی بهم نداده ایا میشود عنوان شکایت کرد؟ ممنون میشوم اگرراهنمایی کنید

پاسخ ها

سلام. مستند به مدارک احراز رابطه کارگر وکار فرما ازطریق اداره کار شکایت کنید 

بلی می شود اما باید از شما سوال می کنند توی این ۲۲ سال چرا هیچ عکس‌العملی به این موضوع نشان ندادید؟

با سلام

شرکت حق نداشته انعام را جایگزین اضافه‌کاری کند و موظف به پرداخت حقوق معوقه، سنوات و اعمال افزایش حقوق سالیانه شما می‌باشد.

از طریق اداره کار شکایت مطرح کنید 

بله هم بابت اضافه‌کاری پرداخت‌نشده و هم بابت سنوات و عدم افزایش حقوق طبق قانون کار می‌توانید در اداره کار علیه شرکت شکایت کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص