درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ماشین

سلام من 8ماه پیش ماشینمو ک پراید بود فروختم تا تیبا بخرم هشتاد درصد پول تیبارو من ریختم به حساب فروشنده.مابقی طلای پس انداز خودم بود که خانمم برد فروخت ریخت تو حساب خودش ماشین به نام ایشون خورد بعد یک ماه از خونه رفت بیرون ماشینم برد.من عدم تمکین زدم آیا میشود پول یا ماشینم را بگیرم چه کاری میتوانم دراین خصوص انجام دهم ؟؟

پاسخ ها

سلام بابت پول ماشین طلبکارش هستین بله میشه اما ایشونم میتونه بزاره رو مهریه اش پول ماشینو

سلام دعوی عدم تمکین بیشتر مربوط به زندگی مشترک و حقوق زوجین است و مستقیماً مالکیت خودرو را تعیین نمی‌کند، اما در پرونده‌های خانوادگی می‌تواند به عنوان قرینه مطرح شود اگر ثابت شود که شما پول را به قصد هدیه (هبه) داده‌اید، گرفتن آن سخت می‌شود. بنابراین باید نشان دهید پول برای خرید خودرو خودتان یا مشترک بوده، نه هدیه به همسر اقدام عملی پیشنهادی از طریق دفتر خدمات قضایی دادخواست بدهید برای مطالبه وجه پرداختی بابت خرید خودرو یا «اثبات مالکیت  شراکت در خودرو و تمام رسیدهای بانکی و مدارک را ضمیمه کنید.

بابت پول ماشین بدهکار هستید

با سلام 

بابت پول خود اگر مدرک دارید می توانید دادخواست مطالبه وجه بدهید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص