درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهریه

سلام. من 4ساله ازدواج کرده ام دوساله ذخیره تخمدانم که در خانه شوهرم بعد از 2سال از ازدواجم که نرمال بود الان پایین اومده منم بچه ندارم بچه میخوام شوهرم از زن قبلیش دوتا بچه داره. شوهرم هم الان مشکل باروری شدید داره میگه من نه به دکتر میرم نه بچه می‌خوام الان من چه راهی دارم. ممنونم

پاسخ ها

اگر مشکل از مرد باشد زن میتواند طلاق بگیرد و اگر مشکل از هر دو باشد زن نمیتواند با این دلیل طلاق بگیرد و مهریه را هم بخواهد 

سلام بر شما امکان فریز تخمک و اسپرم سالم شوهرتان در مراکز درمانی تخصصی هست تا در موقع بهتری که توافق کردید در جهت انتقال به رحم اقدام کتید ولی همه اینها منوط به نرم کردن شوهرتان است و اجبار حقوقی ممکن نیست

سلام و عرض ادب، مهریه را هر زمان بخواهید می توانید مطالبه کنید. درباره بچه دار نشدن، اگر مشکل شدید باروری شوهر و امتناع او از درمان ادامه زندگی را برای شما سخت کرده، می توانید با مدارک پزشکی دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج بدهید

داشتن فرزند باید با رضایت و موافقت زوجین باشد امکان الزام طرف مقابل وجود نخواهد داشت 

در صورت احراز و اثبات مشکل زوج در باروری و تائید توسط پزشکی قانونی  ، زوجه می تواند دادخواست طلاق یکطرفه را مطرح نماید 

زوجه می تواند در هر حالتی  درخواست مطالبه مهریه را نماید 

 می‌توانید به دلیل عدم امکان بارداری و امتناع شوهر از درمان درخواست طلاق بدهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص