درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استفاده از مدرک بدون اطلاع رسانی و غیر قانونی

با سلام بنده دوسال پیش مدرک و تمامی مدارک و اسناد را تحویل یکی از آشناها دادم به قول خودش جهت رتبه بندی شرکت ، متاسفانه راه اینکه متوجه بشم از مدرکم استفاده شده یا نه هیچ سررشته و اطلاعاتی ندارم ، ممنون میشم راهنمایی برای اینکه بدونم فقط از مدرکم جایی مورد استفاده قرار گرفته یا نه ، راه استعلام و پیگیری رو نمیدونم ، پیشاپیش از همکاری شما کمال تشکر و قدردانی را دارم

پاسخ ها

به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید که متوجه بشید به نام شما شرکت ثبت شده یا خیر  و بعد به اداره مالیات مراجعه کنید که بررسی بشه شما جزو مؤدیان مالیاتی هستید یا خیر و در نهایت مدارک خودتون رو از اون شخص پس بگیرید

کاربر محترم بصورتی که شما گفتید امکان استعلام وجود ندارد 

سلام و عرض ادب، ابتدا از سامانه ساجار رتبه و گواهینامه شرکت هایی را که احتمال می دهید از مدرک شما استفاده کرده اند استعلام کنید. بعد با درخواست کتبی از سازمان برنامه و بودجه یا مرجع رتبه بندی بخواهید اعلام کند مدرک شما به عنوان فرد امتیازآور در کدام شرکت ثبت شده است

برای استعلام سوءاستفاده از مدرکتان، ابتدا به سامانه «ساجات» (sajat.mporg.ir) بروید و با کد ملی وضعیت رتبه‌بندی را چک کنید؛ سپس در سامانه «تأمین اجتماعی» سوابق بیمه خود را بررسی کنید تا ببینید شرکتی بدون اطلاع شما بیمه رد کرده است یا خیر. همچنین در سایت «روزنامه رسمی» (rrk.ir) نام خود را جستجو کنید تا مطمئن شوید به عنوان عضو هیئت‌مدیره شرکتی ثبت نشده باشید و در نهایت در سامانه «my.tax.gov.ir» چک کنید که پرونده مالیاتی یا کارت بازرگانی به نامتان نباشد؛ در صورت مشاهده تخلف، بلافاصله «اظهارنامه رسمی» ارسال کنید

آثار حقوقی متوجه شماست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص