درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - طلاق و حق حبس

سلام ، من سه ماهه عقدکردم ، تقریبا یک ماهی میشه مدام اذیت میکنه متلک میندازه بی محلی میکنه بی حرمتی میکنه و الانم دو هفته اس کلا قطع ارتباط کرده ، چند وقت من رو رها کنه میتونم دادخواست طلاق بدم ؟؟ حق حبس چیه ؟؟ من باکره ام چه طور میشه از حق حبس استفاده کنم همسرم فکر تهیه منزل یا اثاث نیست و نمیگه منظورش از کاراش چیه من نمیدونم قصد جدایی یا ادامه داره ؟ من الان باید چکار کنم ؟؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

پاسخ ها

سلام عزیزم شما میتوانی از حق حبس استفاده کنی و تمکین را منوط به پرداخت مهریه نمایی

و همچنین دادخواست نفقه و الزام به تهیه مسکن دهید

سلام، صرف دو هفته قطع ارتباط معمولا برای طلاق کافی نیست، ولی اگر سوء رفتار، ترک زندگی، ندادن نفقه، تهیه نکردن مسکن و بلاتکلیفی ادامه دار ثابت شود، می توانید دادخواست طلاق به دلیل عسر و حرج بدهید. چون باکره هستید و اگر مهریه حال باشد، تا گرفتن مهریه می توانید از تمکین خودداری کنید و این همان حق حبس است. فعلا بهتر است اظهارنامه رسمی برای تعیین تکلیف زندگی، تهیه مسکن و پرداخت نفقه بفرستید و همزمان دادخواست مطالبه مهریه و نفقه بدهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص