سلام خیر نمیتوانید دستور تخلیه بگیرید و جریمه هم خواهید داشت
سلام بله قرارداد اجاره دستنویس مغازه که به امضای موجر و مستأجر رسیده باشد تاریخ داشته باشد و توسط دو شاهد امضا شده باشد در مراجع قضایی معتبر است و اصل قرارداد مورد حمایت قانون قرار میگیرد حتی اگر در سامانه «خودنویس» یا «کاتب» ثبت نشده باشد اما ثبت نشدن در سامانه، محدودیتها و پیامدهایی ایجاد میکند ثبت قرارداد اجاره الزام قانونی دارد، اما قانونگذار «عدم ثبت» را به معنی بیاعتباری قرارداد اعلام نکرده است. اما اگر ثبت نشود ممکن است محدودیتهایی به وجود بیاورد مثلاً ممکن است تخلیه فوری نتوان گرفت ادعاهایی بر روی آن مطرح شود
با سلام مطابق اصلاح قانون روابط موجر و مستاجر سال 76، برای حفظ حقوق موجر از جمله امکان اخذ دستور تخلیه فوری، می بایست حتما قرارداد ثبت شود. اما اقدام شما کماکان قرارداد اجاره است تنها مزیت های قانون روابط موجر و مستاجر را نخواهد داشت.