سلام
الزام به تنظیم سند را می توانید جداگانه علیه فروشنده مطرح کنید و برای دفاع از مالکیت و تثبیت حق خود مفید است اما مانع خودکار توقیف مجدد نمی شود
برای جلوگیری از توقیف مجدد مهم ترین راه اثبات تقدم معامله و پیگیری قطعی شدن رفع توقیف است و اگر رای بدوی رفع توقیف اجرا شده باشد اصولا می توانید دادخواست الزام به تنظیم سند را هم اکنون ثبت کنید ولی برای اقدام اجرایی نهایی و استناد قوی تر بهتر است رای قطعی تجدیدنظر را هم پیگیری کنید
سلام بله، دعوی الزام به تنظیم سند رسمی خودرو اصولاً دعوای جداگانهای است و میتوانید آن را مستقل از پرونده اعتراض ثالث علیه فروشنده مطرح کنید برای طرح این دعوا معمولاً داشتن این مدارک کفایت میکند مبایعهنامه و وکالتنامه اگر از فروشنده دارید مدارکی مثل بیمهنامه یا تحویل خودرو اثبات پرداخت ثمن در صورت وجود نیازی نیست منتظر رأی قطعی تجدیدنظر بمانید تا دعوای الزام به تنظیم سند را مطرح کنید؛ حتی با همان مبایعهنامه هم میتوانید طرح دعوا کنید.