درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - طلاق در عقد

سلام بنده یکسال است که عقد کردم حدود 5 ماه است که خونه اجاره کردم به همسرم میگم بیا عروسی بگیریم بریم سر زندگی اما ایشون و خانوادشون اهمیتی نمیدن حتی گفتم کل جهیزیه هم خودم میارم اما ممانعت میکنند به تازگی دادخواست درخواست مهریه دادند و میخوان طلاق بگیرن بدون هیچ دلیلی ! ایشون باکره هم هستن . بنظرتون میتونه به راحتی طلاق بگیره و مهریه ببره ؟ درمورد نفقه به چه صورته ؟

پاسخ ها

با درود و احترام

با وجود باکرگی ایشان مالک نصف مهر خواهد بود درمورد نفقه نیز علی الاصول باید پرداخت شود. 

سلام.ابتدا اظهارنامه و سپس  دادخواست الزام به تمکین دهید

مهریه قابل مطالبه بوده و زوجه بدلیل دوشیزه گی، حق حبس داشته و مشمول نفقه ست، طلاق نیز مطابق ماده 1133 قانون مدنی حق زوج است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص