درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حادثه کار

سلام بنده سرکار سانحه رخ داد برام بیمه تأمین اجتماعی نبودم اما کارفرما بیمه مسئولیت بینام داشته حکم دادگاه 43 درصد بود که امسال میشه حدود 900 تومان اما بیمه مسئولیت فقط 560 تومان حواله کرده بحساب دادگستری و میگن بیشتر پرداخت نمیکنن ،الباقی مبلغ باید چیکار کنم بگیرم، شخص کارفرما باید بده یا بیمه؟ کار خاصی باید انجام بدم یا خود اجرای احکام باید پیگیری کنه؟

پاسخ ها

سلام مابقی باید پرداخت کنه مگه میتونه بگه نمیدم

سلام کارهایی که می‌توانید انجام دهید پیگیری از اجرای احکام اجرای احکام باید طبق حکم دادگاه اقدام کند، مبلغ واریز شده را دریافت و در صورت پرداخت ناقص، پیگیری وصول باقی مبلغ را انجام دهد اگر اجرای احکام پیگیری نمی‌کند، شما می‌توانید مراجعه نمایید و با مستندات حکم را به آن‌ها یادآوری کنید مطالبه مستقیم از کارفرما اگر بیمه مسئولیت سقف پوشش دارد و نتواند بیش از آن پرداخت کند، شما حق دارید مابقی خسارت را مستقیماً از کارفرما مطالبه کنید در این حالت، می‌توانید درخواست اجرای حکم علیه کارفرما هم بدهی مشاوره حقوقی تخصصی بهتر است با وکیل متخصص در حوزه کار و بیمه مشورت کنید تا مراحل دقیق و شیوه‌ی وصول خسارت را بر اساس حکم شما و سقف بیمه به صورت قانونی به‌درستی پیش ببرید.

کارفرما ملزم بپرداخت مازاد است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص