درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهلت واخواهی و جنبه خصوصی جرم

سلام وقت شما بخیر یک سوال مهم داشتم من "شاکی" هستم و برای متهم بصورت غیابی حکم صادر شده در انتهای حکم نوشته حکم بصورت غیابی صادر شده و 20 روز مهلت واخواهی دارد و " پس از اتمام مهلت واخواهی " 20 روز مهلت تجدید نظر دارد. دادگاه کیفری 2 صرفا حکم زندان نوشته ولی برای بحث خسارتی که به منزل من داده شده نوشته " باتوجه به اینک شاکی حاضر به پرداخت هزینه کارشناسی نشده است و خسارت را حدود 15 میلیون تومان تخمین زده لذا متهم محکوم به پرداخت مبلغ فوق به صندوق دولت می‌باشد "و چند تا حکم دیگه هم براش زده که اشد این حکم یعنی حدود 8 ماه حبس برای متهم اجرا میشود حالا من به اون بندی که مربوط به 15 میلیون تومان خسارت هست اعتراض دارم و تقاضا دارم که بره کارشناسی و خسارت به خودم پرداخت بشه چند تا سوال دارم ؟ 1- منی که شاکی هستم و در جلسه دادگاه هم حضور داشتم باید بگذارم 20 روز مهلت واخواهی تموم بشه بعد برم اعتراض ثبت کنم که بره تجدید نظر ؟ یا نه در هر صورت باید 20 روز اول اقدام کنم 2- برای گرفتن خسارتم باید به تجدید نظر اعتراض کنم ؟ و بگویم حاضر به پرداخت مبلغ کارشناسی هستم و با حکم کیفری متهم موافقم یا نه باید جداگانه در دادگاه حقوقی اقدام کنم؟ چون دادگاه فقط برای جنبه عمومی جرم حکم داده نه جنبه خصوصیش که ضرر و زیان من بوده

پاسخ ها

سلام
اعتراض شما به خسارت نیاز به واخواهی یا تجدید نظر متهم ندارد خودتان باید با لایحه به همان دادگاه کیفری دو درخواست کارشناسی مجدد و پرداخت به خودتان را ثبت کنید در هر زمان امکان پذیر است بهتر است زودتر اقدام کنید و اگر دادگاه کیفری به خسارت رسیدگی نکرده جداگانه در حقوقی اقدام نمایید

سلام شما در مهلت خودتان درظرف بیست روز تجدیدنظر خواهی کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص