درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ورود غیر قانونی به ساختمان

سلام ، وقت بخیر ، من طی جریانی با کسی بحث کردم و برگشتم خونه، طرف مقابل ساعت 11 شب اومدن در خونه ما که ملک آپارتمانی هست ، زنگ در رو زدن و من درو باز نکردم ، این خانم بدون اجازه وارد حریم آپارتمان ما شدن و اومدن در واحد ما و شروع کردن به دعوا کردن و تهدید کردن .... همسایه ها شاهد هستن ، خواستم ببینم میتونم از این خانم به جرم ورود غیر قانونی به حریم ساختمان شکایت کنم؟ من با 110 هم تماس گرفتم ولی وقتی اومدن این خانم رفته بود

پاسخ ها

سلام. اگر ایشان بدون اجازه وارد مشاعات ساختمان شده و تا جلوی واحد آمده، اصل شکایت قابل طرح است؛ اما عنوان ورود به عنف به منزل وقتی قوی تر است که ورود با زور، تهدید یا عبور از مانع به حریم مسکن ثابت شود.

ورود به عنف در صورتی که وارد واحد شما شود جرم است و اگر در مشاعات بوده باید باعث مزاحمت ساکنین باشد تا جرم انگاری قوت گیرد

سلام‌  با توجه به توضیحات شما  ، اگر ایشان وارد  ملک خانه  مسکونی شما  نشده است جرم  کیفری ورود به عنف محقق نشده است  

شما می‌بایست شکوائیه  توهین و تهدید  و افترا   را در دفتر خدمات قضایی ثبت و مطرح نمایید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص