درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - هبه دستی

سلام پدرم در قید حیات هستند و ایشان در سال 76منزل مسکونی را به بنده بخشیدن و در حال حاضر اون خونه فروخته شده و وجود ندارد.حالا چطور میتوانم از این هبه استفاده کنم. آیا می‌تونه برام مشکل ساز بشه؟

پاسخ ها

اگر اثبات شود خیر در صورت که مشهد هستید . جهت مشاوره بیشتر تماس و مشاوره تلفنی

سلام
اگر پدرتان ملک را به شما بخشیده، شما آن را تحویل گرفته اید و بعدا ملک فروخته شده، چون عین خانه دیگر موجود نیست و از مالکیت شما خارج شده، پدر اصولا نمی تواند از هبه رجوع کند. فقط مدارک هبه، تصرف، فروش و نحوه انتقال پول را نگه دارید تا اگر بعدا ورثه یا خود پدر ادعایی کردند بتوانید دفاع کنید. هبه به فرزند هم قابل رجوع نیست

با سلام

اگر پدرتان فروخته باشد در حال حاضر شما نمی توانید ادعایی داشته باشید و در صورت طرح دعوی دادگاه به ادعای هبه توجه نمی کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص