درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بررسی پرونده توسط دیوان عالی

با سلام با سیم کارتی که مدتها قبل گم کردم و برای سوزاندنش اقدامی نکردم از دو نفر در شهرها مختلف با روشی مشابه کلاهبرداری شده ولی رسید یا فیشی از طرف شکات پال بر واریز وجه به حساب بانکی من وجود ندارد و شخصی که پول به حسابش واریز شده شناسایی و متواری است،وقوع جرم در تیر و شهریور ماه 1403بوده این درحالی است که از28 فروردین تا 27مهر به دستور قضایی مدت 6 ماه من در بازپروری ماده 16در حال تحمل کیفر بودم و گواهی این ماجرا را از دادگاه انقلاب گرفته و همراه پیوست برای تجدید نظر به عنوان مستندات بی‌گناهی خودم فرستادم اما به صورت عمدی یا سهوی که نمیدانم کوچکترین توجه ای به مستنداتم نشده و به تحمل دوسال حبسبا پرداخت رد مال و جریمه دولتی محکوم شدم،اکنون میخواهم بدانم با توجه به گواهی دادسرای انقلاب تهران که ثابت میکند من در زندان بوده و نمی‌توانستم جرم را مرتکب شوم میتوانم نصبت به رای داده شده درخواست بررسی مجدد پرونده را به دیوان عالی اداری ببرم یا خیر

پاسخ ها

سلام و احترام.
مرجع شما دیوان عدالت اداری نیست. اگر رای کیفری قطعی شده، باید درخواست اعاده دادرسی کیفری را به دیوان عالی کشور بدهید و گواهی بازپروری ماده 16، تاریخ های حضور اجباری و نبود واریز به حساب خودتان را ضمیمه کنید. اگر رای آشکارا خلاف شرع بین هم باشد، مسیر ماده 477 از طریق رئیس کل دادگستری استان قابل پیگیری است

سلام لایحه تخصصی ۴٧٧ بنویسید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص