درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قیم پدرم

باسلام پدر من طبق وصیت نامه برادر بزرگ منو قیم خودش کرده که متاسفانه با من دشمنی شدید داره سوال یک ایا بعد عجز پدرم از طرف دادگاه یا بعد مرگ پدرم قیم طبق وصیت نامه عمل میکنه یا ن وآیا بعد عجز پدر طبق وصیت عمل میشه یا نه؟

پاسخ ها

سلام و عرض ادب.
قیم شدن برادر شما صرفا با وصیت نامه پدر برای زمان عجز پدر، خود به خود قطعی نیست. اگر پدر محجور یا ناتوان از اداره امور شود، دادگاه و دادستان باید موضوع حجر و نصب قیم یا امین را بررسی کنند و صلاحیت شخص معرفی شده هم مهم است. بعد از فوت پدر هم قیم برای خود پدر معنا ندارد، مگر بحث وصی یا اداره ترکه مطرح باشد.

سلام بله باید مطابق وصیت عمل نماید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص