درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - دندان پزشکی

سلام وقت بخیر همسرم دندونش آبسه کرده بود به دندان پزشک مراجعه کرد دکتر هم ارجاع داد معرفی کرد به دکتر ریشه ،بعد دکتر عکس دندون رو که دید گفت عفونت کرده ریشه اش باید درمان بشه همسرم بهشون گفتن که دندون رو بکشم ایمپلنت کنم آقای دکتر ؟ و دکتر در جواب گفتن دندون خودتون بهتره تا ایمپلنت بعد به ما نوبت دادن که دندون رو درست کنن بدون بی حسی زدن به دندون کار رو انجام دادن و دستشون هم خیلی میلرزید موقع کار پانسمان کردن وهمسرم میگفت درد داره بعد از درمان ریشه به دکتر رفتیم دندون رو نشان داد گفتن از وسط شکسته دندان و مبلغ 12 میلیون از ما پول گرفتن و هیچ توصیه ای به ما نکردن که قرص بخوریم یا نخوریم یا کی بریم پر کنیم ایا میشه شکایت کرد از ایشان ؟؟

پاسخ ها

ابتدا از طریق نظام پزشکی اقدام کنید و سپس تحت عنوان قصور پزشکی شکایت نمایبد

سلام بله

سلام بله، اگر احساس می‌کنید درمان مطابق اصول حرفه‌ای انجام نشده یا قصور پزشکی رخ داده، امکان شکایت وجود دارد. اما برای اینکه شکایت نتیجه داشته باشد، باید مشخص شود آیا آسیب واردشده ناشی از روند طبیعی بیماری بوده یا ناشی از خطا و قصور دندانپزشک اما از نظر قانونی و پزشکی، صرف شکستن دندان یا موفق نبودن درمان ریشه به‌تنهایی همیشه به معنی قصور نیست؛ چون بعضی دندان‌های عفونی و ضعیف ذاتاً ترک‌خورده یا شکننده هستند. برای همین باید پرونده توسط کارشناسان نظام پزشکی بررسی شود. شما باید تمام مدارک را نگه دارید عکس‌های قبل و بعد نسخه‌ها رسیده پرداخت‌ها پیام‌ها و به یک متخصص مراجعه کنید سپس از طریق سازمان نظام پزشکی یا دادسرای جرایم پزشکی شکایت خود را مطرح کنید 

 

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص