بهتر است که مسائل آپارتمان نشینی بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود
مبلغ شارژ ماهیانه آب و برق و گاز و نظافت با مستاجراست و ذخیره برای ساختمان هزینه میشود
سلام در عرف مدیریت ساختمان و بر اساس رویههای مرتبط با قانون تملک آپارتمانها، «مبلغ ذخیره» معمولاً جزو هزینههای مربوط به ملک محسوب میشود نه شخص مستأجر؛ مگر اینکه در قرارداد اجاره یا مصوبه مجمع ساختمان، تکلیف آن بهصورت مشخص تعیین شده باشد در عمل چند حالت وجود دارد اگر مبلغ ذخیره برای «هزینههای آتی ساختمان» باشد این مبلغ متعلق به واحد است با جابهجایی مستأجر، معمولاً به مستأجر بازگردانده نمیشود و در حساب واحد باقی میماند تسویه بین مالک و مستأجر طبق قرارداد اجاره انجام میشود اگر ذخیره بهعنوان «ودیعه حسن انجام تعهدات مستأجر» از خود مستأجر گرفته شده باشد پس از تسویه بدهیهای شارژ، آب، برق، خسارت و… باید مانده آن به مستأجر مسترد شود.