درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - واریزی مبلغ به کارمند اداره یا رئیس اداره

با توجه به تاریخ مبلغ واریزی به کارت رئیس اداره با توجه به اینکه هیچگونه ارفاق کاری مقصد مقصود نبوده واریزی مبلغ در سال قبل بوده و از نظر اداری هیچگونه قول کار یا همکاری به رشوه دهنده نبوده و پیامک یا مدرکی دال بر پرداخت رشوه نیست فقط واریزی یک مبلغ به مقدار 5میلیون میباشد حالا پس از گذشت یکسال کارمند ادعای پرداخت بعنوان رشوه رادارد ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ ها

باید دقیق علت کاربری مبلغ به حساب کارمند با رئیس چه بوده کارمندان حق ندارند چیزی غیر از حقوق دولتی خود داشته باشند و واریزی ارباب رجوع به شخصی کارمند مصداق جرم میباشد

بله جرم است

سلام و احترام، صرف واریز ۵ میلیون تومان به کارت کارمند یا رئیس اداره، به تنهایی برای اثبات رشوه کافی نیست. باید ثابت شود پول در برابر انجام یا ترک کار اداری پرداخت شده است. اگر هیچ پیام، توافق، شاهد، امتیاز اداری یا ارتباطی با وظیفه کارمند وجود ندارد، دفاع شما باید بر توضیح منشا و علت واقعی واریز و نبود قصد رشوه متمرکز باشد. البته اگر توافق بر انجام کار اداری ثابت شود، تقدم یا تاخر پرداخت مانع تحقق رشوه نیست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص