درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عدم مراجعه به اجرای احکام

بنده حکم حبس تعزیری غیابی در یک پرونده گرفتم به مدت 2 سال. هیچ گونه رد مال یا مجازات مالی در حکم نیامده است. شاکی خصوصی هم ندارم و جنبه عمومی دارد. هیچ سند یا فیش حقوقی هم برای ضمانت نگذاشته ام. در جلسات هم شرکت نکرده ام. سوال بنده این است که اگر اصلا به اجرای احکام مراجعه نکنم چه می شود؟

پاسخ ها

جلب می‌شوید جهت اجرای حکم 

سلام و احترام، اگر حکم غیابی قطعی و قابل اجرا شده باشد و مراجعه نکنید، اجرای احکام می تواند دستور جلب شما را صادر کند و در صورت دستگیری، حبس اجرا می شود. چون وثیقه یا فیش نگذاشته اید، ضبط ضمانت مطرح نیست، ولی جلب و اجرای حبس مطرح است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص