درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مسکن ملی

من فیش آپارتمان مسکن ملی رو فروختم به کسی که خیلی اذیتم کرده تو پول دادن و اینا.. میترسم تو دادنِ وام یک و نیم میلیاردیشم که 15 سال طول میکشه همین داستان باشه.. باوجود غیرقانونی بودن توی پرند تو محضر وکالت دادم و 4 میلیارد سفته.. صلح نامه ی بنگاهی هم دادم.. امکان فسخ قانونی معامله حتی با دادن خسارت دارم؟

پاسخ ها

اگر واگذاری از حیث مقررات مسکن ملی ممنوع یا غیرنافذ باشد، امکان استناد به بطلان یا بی‌اعتباری برخی توافق‌ها قابل طرح است، اما فسخ یک‌جانبه صرفاً به‌دلیل پشیمانی معمولاً به‌آسانی پذیرفته نمی‌شود.

سلام  خیر امکان فسخ قرارداد وجود نخواهد داشت مگر در قرارداد شرط فسخ پیش بینی شده باشد و یا مگر طبق قانون قرارداد قابل فسخ باشد 

رویه اداری است تا قضایی منتهی در ارتباط با فسخ معامله که سوال شده بود باید پاسخ داد عل القاعده فسخ یک عمل خلاف اصل است و عمل خلاف اصل نیاز به بررسی و اثبات دارد 

سلام و عرض ادب، چون انتقال امتیاز مسکن ملی معمولا با محدودیت قانونی و قراردادی همراه است، صرف پشیمانی یا بدقولی خریدار معمولا حق فسخ نمی آورد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص