خیر، شهرداری مسئول تعیین خسارت بین همسایگان در موارد غیرتاسیساتی نیست و اقدام او خارج از اختیارات اوست، اما به جای شکایت کیفری دشوار، بهتر است با ارسال اظهارنامه رسمی اعلام کنید که فقط خسارت وارده به ملک خودتان را جبران میکنید و حضور غیرمجاز او را ممنوع نمایید.
سلام تعیین خسارت در صلاحیت کارشناس رسمی دادگستری هست و هیچ شخص دیگری از جمله مسئول شهرداری، چنین صلاحیتی ندارد و اگر مزاحمتی برای شما ایجاد میکند، با پلیس تماس بگیرید.
ابتدا نیاز به تامین دلیل در دادگاه صلح و برآورد خسارات و احراز مقصر یا مسبب آنست