درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - گرفتن مدارک توسط پلیس

سلام و عرض ادب من هفته قبل تصادف کردم با موتوری،موتور اصلا به من نخورد وافتاد لبه جدول،بعد که پلیس اومد مدارک منو گرفت،موتور هم برد پارکینگ،بعد از کلانتری زنگ زدن که صاحب موتور اومده رضایت داده شما شکایتی نداری؟گفتم نه،منم رفتم کلانتری رضایت دادم..ولی مدارکم که دست پلیس هست بهم نمیده،میگه اونم باید باید رضایت بده...وقتی یکبار رضایت داده بازهم باید بیاد رضایت بده؟از کجا پیگیر بشم که بتونم مدارکم رو بگیرم

پاسخ ها

خیر، رضایت یک‌بار کافی است؛ عدم تحویل مدارک بدون دلیل قانونی درست نیست و می‌توانید از طریق افسر پرونده، رئیس کلانتری یا دادسرای ناحیه مربوط پیگیری و دستور آزادسازی مدارک را درخواست کنید.

سلام و عرض ادب. اگر پرونده تصادف مختومه شده یا شکایت و مطالبه ای باقی نمانده، نگه داشتن مدارک شما بدون دستور قانونی یا قضایی وجهی ندارد. کتبا از کلانتری یا واحد راهور درخواست استرداد مدارک بدهید و اگر ندادند، از رئیس کلانتری، بازرسی فراجا یا دادسرای محل پیگیری کنید.

مدارک شما باید پس از اعلام رضایت طرفین و نبود شاکی مسترد گردد در صورت امتناع کلانتری موضوع را از طریق دادسرا پیگیری نمایید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص