درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حادثه در کارگری

سلام من در موقع کار در ساختمان سازی دچار حادثه شدم . و اون ملک بیمه کرده بود ساختمان را . من به دفتر بیمه که رفتم به من هزینه درمان میده و دیه نمیده . هزینه درمان من یک میلیون شده ولی دیه ی جراحت روی صورت و سرم خیلی خیلی خیلی بیشتر میشه .هزینه درمان با دیه فرق داره؟ من واسه دریافت دیه به صاحب ملک شکایت کنم یا به بیمه؟ دیه ی من رو صاحب ملک میده یا بیمه ؟ صاحب ملک میگه من ساختمان را بیمه کردم برو خودت پیگیری کن و دیه ات را بگیر

پاسخ ها

درود 

دادخواست حقوقی مطرح گردد

سلام و عرض ادب. بله، هزینه درمان با دیه فرق دارد. هزینه درمان فقط مخارج پزشکی است، اما دیه یا ارش بابت صدمه بدنی جداگانه محاسبه می شود

بله هزینه درمان با دیه فرق دارد هزینه درمان برای مخارج پزشکی است و دیه بابت صدمه بدنی و جراحت پرداخت می‌شود  
اگر حادثه کار در ساختمان بوده معمولاً باید هم از بیمه مسئولیت یا بیمه کارفرما و هم در صورت لزوم از صاحب ملک و کارفرما پیگیری کنید چون بسته به نوع بیمه همه خسارتها را پوشش نمی‌دهد  
برای اینکه دقیق بگویند دیه از بیمه پرداخت می‌شود یا از صاحب ملک باید مدارک حادثه گزارش پزشکی قانونی و بیمه نامه بررسی شود و بهترین کار شکایت یا مطالبه رسمی با کمک وکیل است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص