درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - دیه

با سلام و خسته نباشید.من در حین انجام کار بر روی نردبان بودم که راننده لیفتراک شرکت سردخانه در سیرجان با بی احتیاطی با من برخورد کرد پ دچار شکستگی مچ دست شدم.پزشک قانونی 28 درصد دیه برای من تعیین کرده.بازرس اداره کار 40 درصد سردخانه 10 درصد راننده لیفتراک و 50 درصد هم شرکت خودمان را مقصر دانسته. شرکت خودمان دارای بیمه مسئولیت هست و بیمه مسئولیت قبول کرده بدون شکایت 10 درصد دیه بابت نقص عضو را پرداخت کند.من برای گرفتن بقیه دیه(18درصد) باید چه اقدامی انجام دهم؟ از سردخانه و راننده لیفتراک شکایت کنم یا از شرکت خودمان؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.تشکر

پاسخ ها

با سلام

جهت ثبت شکایت به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید 

  • سلام ابتدا با رأی بازرسِ اداره کار، به سردخانه و راننده مراجعه کنید.
  • در صورت عدم توافق، از آن‌ها شکایت کنید.
  • هم‌زمان بررسی کنید که آیا بیمه مسئولیت شرکت شما، کل ۵۰% سهم شرکت‌تان را پرداخت کرده است یا خیر.

شما می‌توانید از شرکت سردخانه و راننده لیفتراک به دلیل تقصیر در حادثه شکایت کنید تا مابقی دیه (۱۸ درصد) را دریافت نمایید.
همچنین می‌توانید از شرکت خودتان (به دلیل داشتن بیمه مسئولیت) نیز پیگیری نمایید، اما اولویت با جبران خسارت از سوی مقصران اصلی حادثه است....

سوالات مرتبط

وکلای متخصص