درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بیمه بیکاری و نامه ی کارفرما

باسلام بنده بمدت یکسال درشرکت کارکردم جنگ شد بدون اطلاع قبلی تاریخ ترک کار را 10 اسفند زدند و موقع تسویه حساب اجبارکردند ک قرارداد اسفند ک9 روز بوده را امضاکنیم حالا برای بیمه بیکاری میخواهم اقدام کنم مهلت ان تمدیدشده و به 90 روز افزایش یافته 2 ماه گذشته و من ازشرکت نامه عدم نیاز کارفرماراخواستارشدم هروز پیام میدم و نامه میخوام وامروز فردا میکنن درصورتیکه نامه و برگ اخرقرارداد ندهندکاری میتوانم انجام دهم میتوانم بیمه بیکاری بگیرم یاخیر؟ باتشکر

پاسخ ها

سلام  بودن نامه کارفرما مانع قطعی نیست. شما می‌توانید این کارها را انجام دهید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهر خود مراجعه کنید درخواست بیمه بیکاری ثبت کنید و توضیح دهید که کارفرما از دادن نامه عدم نیاز خودداری می‌کند معمولاً اداره کار کارفرما را دعوت یا استعلام می‌کند و وضعیت ترک کار بررسی می‌شود  مدارکی که بهتر است همراه داشته باشید هر چیزی که نشان دهد شما کارگر آن شرکت بوده‌اید قراردادهای کاری حتی اگر آخرین قرارداد را ندارید، قبلی‌ها مفید است فیش حقوقی یا واریزی حقوق سابقه بیمه از سایت تامین اجتماعی پیام‌ها یا مدارکی که نشان دهد شرکت گفته دیگر نیازی ندارد کارت ملی و دفترچه بیمه کد بیمه مهلت ثبت درخواست معمولاً تا 30 روز بعد از بیکاری است، اما در بعضی شرایط تا 90 روز قابل قبول می‌شود. چون شما گفتید حدود 2 ماه گذشته، هنوز ممکن است قابل پیگیری باشد.

سلام از سامانه جامع کار اقدام به طرح دعوا کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص