شما هر سال قرارداد جدید مشخص و مندرج کنید . مشکلی نیست
در صورت که مشهد هستید . جهت مشاوره بیشتر تماس و مشاوره تلفنی
سلام بهتر است، یک سال به یک سال، قرارداد را تمدید بنمائید تا اگر اِحیاناً مشکلی حادث شد، بتوانید به راحتی اقدام کنید.
سلام پس راهحل واقعی شما این است که قرارداد جدید (یا الحاقیه تمدید) را طوری بنویسید که نوع رابطه مشخص باشد (اجاره/مأجور بودن تعهدات پرداخت و تحویل دقیق باشد تمدید منوط به توافق و امضای جدید باشد نه اینکه صرف ماندن باعث تمدید خودکار شود و از هرگونه ابهام درباره اینکه “حقوقی شبیه ادعای مالکیت/اسکان دائمی” ایجاد شده جلوگیری کند.
ایشان به هیچ عنوان نمی توانند ادعای مالکیت نمایند و از این بابت جای نگرانی نیست اما توصیه می گردد تمدید قرارداد بصورت سالیانه مکتوب گردد و از این به بعد نیز در سامانه ثبت گردد
درود؛ در املاک با کاربری مسکونی، طول مدت اجاره به هیچ وجه موجد حق کسب و پیشه، سرقفلی یا حقوق مازاد برای مستاجر نمیگردد . برای اطمینان خاطر، قرارداد جدید را با ذکر دقیق مدت (مثلا یکساله) و امضای دو شاهد ذیل آن تمدید فرمایید.
با درود
پرسشگر ارجمند مطالب ارسالی شما را مطالعه کردم موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را میطلبد به لحاظ اهمیت آن...