سلام
اطمینان از وضعیت سند و مالکیت چون فرمودید معامله شما «قولنامهای» بوده، اولین قدم این است که مالکیت شما و سهمی که برادرتان از خواهرتان گرفته، تثبیت شده باشد اگر سند رسمی (تکبرگ یا دفترچهای) به نام شما و برادرتان (هر کدام ۳ دانگ) صادر شده، مستقیماً به مرحله بعد بروید اگر هنوز سند به نام پدرتان است، شما باید ابتدا بر اساس قولنامه، دادخواستی مبنی بر «اثبات مالکیت» و «الزام به تنظیم سند رسمی» علیه وراث پدرتان (از جمله برادرتان) بدهید تا مالکیت شما رسماً ثبت شود مرحله اداره ثبت درخواست افراز اگر ملک دارای سند رسمی است، شما باید به «اداره ثبت اسناد و املاک» محلی که آپارتمان در آنجا واقع شده مراجعه کنید و درخواستافرازجدا کردن سهم خود را بدهید چون آپارتمان معمولاً قابلیت تقسیم فیزیکی (یعنی نصف کردن یک واحد) را ندارد، اداره ثبت نامهای به نام «گواهی عدم امکان افراز» صادر میکند. این یعنی ملک قابل تقسیم نیست و باید یکپارچه فروخته شود در مرحله دادگاه درخواست دستور فروش پس از گرفتن گواهی عدم امکان افراز از اداره ثبت، شما به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواستی با عنوان «دستور فروش ملک مشاع» تقدیم دادگاه میکنید این درخواست «دعوا» به معنای پیچیده آن نیست و معمولاً سریعاً رسیدگی میشود دادگاه بدون نیاز به رضایت برادرتان، حکم به فروش ملک از طریق مزایده صادر میکند.
سلام دادخواست به خواسته تقاضای صدور دستور فروش ملک مشاع از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسد.
با درود
پرسشگر ارجمند
راه حل وجود دارد.